maandag 22 oktober 2012

Vodka met vijgen

Een aantal weken geleden zag ik op een website dat je ook heerlijke cocktails kunt maken in volledig afgesloten weckpotten. Ik heb de weckpotten van WECK gebruikt van 1/4 liter. Koop 6 kleine vijgen, niet te rijp, en snijd deze doormidden. Steriliseer de weckpot en de glasdeksel in de oven op 120 graden gedurende 20 minuten en vul de weckpot met de vijgen. Giet er nu de vodka over tot 2 centimeter onder de rand. (De inmaakring heb ik 5 minuten in soda gekookt en daarna in een bakje met vers water gelegd). Leg de inmaakring op de glasdeksel en sluit de weckpot met de weckklemmen. Schut elke dag een beetje met de weckpot en proef de vodka na 1 week. Smaak is heel erg persoonlijk. Ik heb de weckpot nu 4 weken staan en door elke dag wat te proeven vind ik dat hij nu perfect van smaak is. Filter de vodka door een zeefdoek en serveer deze in een mooi glas als aperitief. Zet het glas op een bordje en leg een vijg als decoratie op het bordje samen met een lepeltje. U kunt uw gasten vertellen dat ze ook de vijg kunnen eten! Onze gasten vonden het in ieder geval heerlijk, mooi en zeer exclusief.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten